Současné členění studijních programů

1. profesně zaměřený s důrazem na zvládnutí praktických dovedností potřebných k výkonu povolání;

2. akademicky zaměřený s důrazem za získání teoretických znalostí potřebných k výkonu povolání včetně uplatnění v tvůrčí činnosti.

Všechny stávající studijní obory (v budoucnu programy) Učitelství pro střední školu budou akreditovány jako akademické.
Profesní programy PedF UK – Vychovatelství, Učitelství pro MŠ, Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku.

Rozdíl mezi profesně a akademicky zaměřeným studijním programem je dán především požadavky na odbornou praxi a vědeckou a tvůrčí činnost, které jsou určeny OR č. 32/17 Standardy studijních programů UK, resp. nařízení vlády č. 274/2016 Sb.

  • U akademicky zaměřeného bakalářského studijního plánu je požadována vědecká činnost vztahující se k příslušné oblasti vzdělávání.
  • U profesního bakalářského studijního plánu není požadována vědecká činnost, ale je požadováno zapojení odborníků z praxe do výuky a min. 12 týdnů praxe studentů.
  • U akademicky zaměřeného (navazujícího) magisterského studijního plánu je požadována vědecká činnost s mezinárodním rozměrem a vědecké projekty vztahující se k příslušné oblasti vzdělávání.
  • U profesního (navazujícího) magisterského studijního plánu jsou požadovány vědecké projekty anebo projekty aplikovaného nebo smluvního výzkumu v posledních 3 letech vztahující se k příslušné oblasti vzdělávání a min 6 (u Mgr. 18) týdnů praxe.